Св. Корнилій сотник

Корнеліус був сотником в Кохорах II Римської імперії Italica Civium Romanorum, який перебував у Кесарії, столиці провінції римської Іудеї, щоб зберегти «Римський мир».

Дії апостолів описують Корнилія як людину, яка відмовилася від свого попереднього язичництва і повірила в Бога завдяки своїм взаємодіям з євреями, яким він допомагав через милостиню і добрі справи. (Дії 10:1).

Корнилій отримав бачення, в якому ангел говорить йому, що Бог почув його молитви і запросив його на більш тісний зв'язок з Ним. Ангел доручає святому послати своїх посланців, щоб знайти Святого Петра, який був у цьому місці.

Коли люди Корнилія йдуть назустріч Петру, Петро отримав бачення, в якому Бог звільняє його і всіх християн від суворих дієтичних обмежень Мойсеєвого Закону. (Дії 10: 10–16)

Коли приїжджають люди Корнелія, Петро розуміє, що видіння, яке він отримав, стосувалося римського сотника і всіх інших язичників, які бажають звернутися до Церкви. Він супроводжує людей Корнелія до Кесарії. Коли Корнелій бачить Петра, він падає в ноги Папи. Петро, ​​не звичний до такої формальності, наказує йому піднятися. Потім він навчає Корнилія і його сім'ю про життя, страждання і воскресіння Ісуса. У цей момент Святий Дух спускається на всіх присутніх, а Корнелій і інші язичники говорять мовами і хвалять Бога. Він і його сім'я тоді прийняли Хрещення.

Таким чином, Корнелій був першим неєвреєм, який був прийнятий до Церкви.

Саме тут Писання припиняє згадувати про Корнилія. Традиція, однак, вчить, що Корнелій пішов з армії і супроводжував Петра, коли він проповідував Євангеліє. Коли вони ввійшли в Ефес, Петру, Тимофію та Корнелію розповіли про популярний язичницький храм у місті Скепсис.

Корнелій відправився до міста один, але коли князь Димитрій, лідер міста, сам поганський філософський дослідник, який активно ненавидів християн, дізнався про прихід святого в його місто, викликав і допитав його у палаці. Корнелій відповів, що прийшов звільнити князя і його місто від незнаної темряви поганства.

Князь був розлючений за одержану образу, але Корнелій натиснув і говорив про Світло Христа. Князь, не перебуваючи в настрої навернення, зажадав, щоб Корнилій приніс жертву своїм язичницьким ідолам.

Святий був привезений до храму Зевса, але як тільки він увійшов, він повернувся на схід і помолився Богові. При цьому місто вразив землетрус, а храм розвалився навколо нього, залаякуючи князя і громадян міста.

Князь був розгніваний і ув'язнив Корнелія в міській в'язниці на ніч. Тоді князя повідомили, що його дружина і дитина загинули в зруйнованому храмі.

Князь був дуже засмучений втратою, однак Барбатес, один з священиків Зевса, сказав князю, що він чітко почув голос дружини і сина князя серед зруйнованого храму. Пара голосно вихваляла Бога християн. Князь і Барбатес побігли до в'язниці, просячи святого звільнити дружину і дитину. Корнилій прийшов до зруйнованого храму і молитви всіх присутніх були почуті.

При цьому князь Димитрій і його недавно врятована родина, Барбатес і всі їхні родичі і друзі попросили хреститися. Почувши про чудо, Святий Петро зробив Корнилія єпископом міста і разом працював, щоб навернути все місто до Христа. Юноміос, новонавернений із Скепсиса, став пресвітером Церкви. Святий Корнелій помер у поважному віці і був похований біля поганського храму, який він зруйнував.

Корнеліус є покровителем солдатів, доброчинців, благодійників і навернутих з Юдейства.

Хрещення Корнилія є важливою подією в історії ранньої Церкви. До нього лише євреї наверталися до християнства.

Отже, що ми знаємо про святого Корнелія Центуріона?

Він був першим язичником, який навернувся до християнства
Він був побожним містичним і гуманітарним
Він високопоставленим армійським офіцером римської армії
Він мав багато єврейських друзів і через них відмовився від свого початкового язичництва і був принесений до любові до Яхве.
Його особисто запросив стати християнином один з ангелів Божих
Він зустрівся і потоваришував з Петром, першим папою
Він був благословенний Святим Духом в присутності Петра, апостолів і перших єврейських навернених до християнства
Оскільки Петро охрестив всю свою сім'ю / домогосподарство, це є доказом і справедливістю хрещення дитини в першому столітті ранньої Церкви.
Він був першим єпископом Кесарії.
Саме на його зустрічі Петро, ​​коли він, перший папа, постановив більше не вимагати від християн дотримуватися Мойсеєвих законів ритуальної чистоти.

Використано матеріали з сторінки http://www.ncregister.com/blog/astagnaro/what-do-we-know-about-st.-cornelius-the-centurion

© 2024 - Паломницький центр При використанні інформації з нашого сайту посилання на https://bpc.org.ua є дуже бажаним.